الگوریتم تازگی محتوا و تاثیر آن بر سایت

 

الگوریتم تازگی محتوا و تاثیر آن بر سایت

 

 

الگوریتم Google Freshness یک سیگنال رتبه بندی است که در صورت لزوم به دنبال نشان دادن تازه ترین محتوا در بالای نتایج جستجو است.

شد در نوامبر 2011 توسط گوگل اعلام .

Google Freshness الگوریتم تشخیص می دهد که لازم نیست همه محتوا تازه باشند.

به عنوان مثال، مقاله ای در مورد غارت رم توسط گوت ها در سال 410 پس از میلاد نیازی به تازگی ندارد - محتوای منتشر شده در آن موضوع ده سال پیش به اندازه محتوای منتشر شده یک هفته پیش دقیق خواهد بود.

اما سوال "شهردار نیویورک کیست؟" نیاز به تازگی دارد موتور جستجو باید پاسخ فعلی آن سوال را پیدا کند. این نمونه ای از QDF یا «پرس و جو سزاوار تازگی است» است.

دلیل معرفی الگوریتم Google Freshness این است که بسیاری از اطلاعات موجود در اینترنت پس از مدت زمان مشخصی ارزش خود را از دست می دهند.

به آن واپاشی محتوا می گویند ، و این چیزی است که به نظر می رسد:

الگوریتم تازگی گوگل و تحلیل محتوا

 

الگوریتم Google Freshness و QDF

الگوریتم Query Demands Freshness (QDF) سه نوع مختلف محتوای حساس به تازگی را تشخیص می دهد:

  • وقایع جاری - مانند زلزله، کودتا، مرگ یک رهبر جهان و غیره.
  • رویدادهایی که به طور مرتب تکرار می شوند - به عنوان مثال نتایج مسابقات فوتبال لیگ برتر، حاشیه سود سه ماهه برای شرکت های چند ملیتی و غیره.
  • به روز رسانی های مکرر - به عنوان مثال فناوری گوشی های هوشمند، گرم شدن کره زمین، به روز رسانی الگوریتم گوگل و غیره.

اما محتوای همیشه سبز چطور؟ آیا باید تازه باشد؟

به عنوان مثال، من مقاله ای در مورد وبلاگ نویسی دارم که برای بیش از یک سال جایگاه شماره 1 را در نتایج جستجو اشغال کرده است.

آیا باید آن مقاله را به روز کنم؟

قطعا نه!

در واقع، در اینجا یک نکته ارزشمند وجود دارد در موقعیت های #1، #2 یا #3 دارید، : اگر پست های وبلاگی آنها را لمس نکنید! هر تغییری که ایجاد کنید غول را بیدار می کند و باعث می شود رتبه آن صفحه را دوباره ارزیابی کند.

 

تازه‌سازی صفحه در مقابل تازه‌سازی سایت

الگوریتم Google Freshness دو نوع تازگی محتوا را تشخیص می دهد:

  • تازگی محتوا در یک صفحه وب خاص
  • تازگی محتوا در کل یک وب سایت

در حالی که محتوای همیشه سبز نیازی به به روز رسانی منظم ندارد، به نظر می رسد وب سایت هایی که محتوای جدید را بیشتر اضافه می کنند در نتایج جستجو عملکرد بهتری دارند.

وب سایتی که هر هفته یک مقاله جدید اضافه می کند، عموماً بهتر از وب سایتی است که هر دو ماه یک بار محتوای جدید اضافه می کند.

 

چگونه برای الگوریتم Google Freshness بهینه سازی کنیم

Freshness چه کاری بنابراین ، برای حفظ سمت خوب الگوریتم Google باید انجام دهید ؟

دو چیز:

  • محتوای جدید را به صفحه وب خود اضافه کنید
  • مهر زمان را به روز کنید

در مقاله قبلی من در مورد نحوه انتقال مقالات صفحه شماره 2 به صفحه شماره 1 نتایج جستجو صحبت کردم . من اشاره کردم که بهبود پست های وبلاگ صفحه شماره 2 نسبت به ایجاد محتوای جدید بازده سرمایه گذاری (زمان) بسیار بالاتری را ارائه می دهد.

همین امر در مورد هر پست وبلاگی که در صفحه شماره 1 قرار می گیرد صدق می کند .

در واقع، هنگامی که به حجم قابل توجهی از مقالات منتشر شده رسیدید، بهترین بازگشت سرمایه شما به روز رسانی و بهبود پست های وبلاگ موجود است .

 

چرا یک مقاله به روز شده در SERP ها رتبه بهتری دارد؟

یک پست وبلاگ به روز شده ممکن است دارای محتوای به روز شده یا مهر زمانی به روز شده یا هر دو باشد.

در اینجا ذکر این نکته مهم است که هنگام به روز رسانی مهر زمان در یک پست وبلاگ، دو مکانیسم عمل می کند:

1. موتور جستجو – الگوریتم تشخیص می دهد که محتوای شما به روز شده است

2. رفتار انسانی – زمانی که جستجوگران تکه‌های صفحه نتایج جستجو را اسکن می‌کنند، طبیعتاً تمایل دارند روی مواردی که جدیدترین تاریخ را دارند کلیک کنند.

در وردپرس می توانید تاریخ انتشار را با کلیک بر روی "ویرایش سریع" در زیر عنوان پست وبلاگ تغییر دهید:

الگوریتم google freshness و تاریخ پست وبلاگ در WP

 

نحوه نمایش تاریخ "آخرین اصلاح"

" WP Last Modified Info " توسط سایان داتا را دانلود و نصب کنید.

پس از فعال شدن، از این تنظیمات استفاده کنید:

آخرین تاریخ اصلاح را درج کنید

 

سپس به تب Schema رفته و "Default Mode" را انتخاب کنید. این اطمینان حاصل می کند که اطلاعات "آخرین اصلاح" شما به موتورهای جستجو نشان داده می شود:

افزونه WP Last Modified Info

 

سپس، هنگامی که یک پست وبلاگ را به روز می کنید، به سادگی این کد کوتاه را در ابتدای مقاله وارد کنید:

افزونه WP Last Modified Info

 

این افزونه اکنون تاریخ "آخرین به روز رسانی" را به پست یا مقاله وبلاگ شما اضافه می کند:

الگوریتم google freshness و آخرین زمان اصلاح شده

 

تازگی گوگل به عنوان یک عامل رتبه بندی – دو مطالعه موردی

اکثر مقالات تجاری به سختی با نمایه ای که در بالا توضیح دادم برای «پرس و جو نیاز به تازگی دارد» مناسب نیستند.

و بنابراین ممکن است فکر کنید که محتوای مرتبط با کسب و کار به الگوریتم Google Freshness حساس نیست.

اما دو مطالعه موردی زیر کاملاً خلاف این را نشان می‌دهند.

مطالعه موردی شماره 1

در اولین مطالعه موردی ( منتشر شده در Moz )، آنتونی نلسون از NorthsideSEO آزمایشی را برای سنجش تأثیر تغییر تاریخ انتشار بدون ایجاد تغییر در محتوای مقالات انجام داد.

این آزمایش در آوریل 2015 انجام شد

نلسون این آزمایش را بر روی 16 پست وبلاگ انجام داد که همگی برای حداقل یک سال آنلاین بودند.

ویژگی های کلیدی این پست های وبلاگ عبارت بودند از:

  • پست های وبلاگ در 17 آوریل بازنشر شدند و تاریخ انتشار به 15 یا 16 آوریل تغییر کرد.
  • محتوا به هیچ وجه تغییر یا ویرایش نشده است
  • موضوعات همیشه سبز بود
  • هیچ یک از پست ها عمدا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته نشد
  • هیچ یک از پست ها هیچ پیوند خارجی جدیدی در طول دوره آزمایش به دست نیاوردند
  • هر پست وبلاگ تاریخ انتشار را در صفحه نمایش می دهد

این ترافیکی بود که هر پست وبلاگ در چهار هفته قبل از انتشار مجدد دریافت کرد:

الگوریتم تازگی گوگل

 

و این ترافیک دریافتی هر پست در چهار هفته پس از انتشار مجدد بود:

الگوریتم تازگی گوگل

 

به عنوان یک گروه، این 16 پست وبلاگ به دلیل تغییر تاریخ انتشار، 66 درصد افزایش ترافیک دریافت کردند.

یک پست 663 درصد افزایش ترافیک دریافت کرد.

دو عامل احتمالاً در افزایش ترافیک نقش داشته است:

  1. هنگامی که تاریخ انتشار مجدد تنظیم شد، پست های وبلاگ بار دیگر خود را در صفحه اصلی وبلاگ یافتند. صفحه فهرست به این پست‌های وبلاگ پیوندی معادل «شات در بازو» داده است.
  2. نرخ کلیک این پست های وبلاگ زمانی که جستجوگران تاریخ انتشار بسیار اخیر را می دیدند به طرز چشمگیری افزایش می یافت.

اولین فکر من وقتی این نتایج را دیدم این بود که "چگونه الگوریتم تازه سازی گوگل نتوانست متوجه شود که این محتوای قدیمی با تاریخ جدید است؟"

اما وقتی با دقت بیشتری به دو عامل افزایش ترافیک نگاه کنید، هر دو خارج از کنترل الگوریتم گوگل بودند.

عامل (1) نتیجه پرش پست وبلاگ به بالای فهرست وبلاگ ( و دریافت دوز جدید ارزش پیوند ) و عامل (2) نتیجه کلیک جستجوگران بر روی قطعه هایی بود که تاریخ انتشار جدیدتری داشتند.

نکته مهم این تست: می‌توانید تازگی را جعل کنید و ترافیک را افزایش دهید (یا حداقل در سال 2015 می‌توانید).

مطالعه موردی شماره 2

Gael Breton از Authority Hacker آزمایش مشابهی را انجام داد.

او از افزونه ای که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردم استفاده کرد تا تاریخ انتشار اصلی را با تاریخ انتشار جدید جایگزین کند.

در نمونه‌ای از پست‌های وبلاگی که دوباره منتشر شده‌اند ، ترافیک ارگانیک او بیش از 50 درصد افزایش یافته است، تنها به این دلیل که تاریخ انتشار در بالای پست وبلاگ به‌روزرسانی شده بود.

ترافیک او در یکی از این پست ها قبل و بعد از آزمایش به این صورت بود:

آزمایش طراوت گائل برتون

گائل برتون آن را به «الگوریتم تازه‌سازی» می‌دهد. به نظر من، بیشتر شبیه دو عاملی است که در بالا به آن اشاره کردم:

  • افزایش آب پیوند از صفحه اصلی
  • نرخ کلیک بالاتر از جستجوگرانی که می بینند محتوا بسیار جدید است

در هر صورت، این نشان دیگری است که تغییر تاریخ به تنهایی می‌تواند به محتوای شما افزایش قابل توجهی در ترافیک بدهد.

نکته جالب در مورد آزمایش گائل برتون این است که در اوایل سال 2019 انجام شد.

به عبارت دیگر، تکنیکی که آنتونی نلسون در سال 2015 از آن استفاده کرد، هنوز هم کار می کند.

نتیجه گیری

با معرفی الگوریتم Google Freshness، گوگل اولویت رتبه بندی را نسبت به محتوای تازه دارد. اما این در مورد دسته‌های خاصی از محتوا بیشتر از سایرین صدق می‌کند.

سایت‌های خبری، سایت‌هایی که با آخرین فناوری‌ها سروکار دارند و سایت‌های سرگرمی نمونه‌هایی از جایگاه‌هایی هستند که تحت تأثیر الگوریتم Google Freshness قرار می‌گیرند.

برای بهینه سازی برای «تازه بودن» گوگل، محتوای خود را به طور منظم به روز کنید. همچنین، با تنظیم مهر زمان بر اساس آن، به الگوریتم ها اطلاع دهید که محتوای شما به روز شده است.

 

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش